top of page
_DSC4095_edited.jpg

MOVE ALONG STUDIO

By Natasha Thompson

    Tijd voor jezelf, jij bent aan de beurt!

Yoga Studio in Rotterdam - Zuid, Katendrecht, Groene Kaap nabij Fenixloods 1 & 2 en het Deliplein.
 
Iedereen is als een huis met vier kamers, een lichamelijke, een mentale, een sociale en een spirituele.
De meeste van ons zijn geneigd de veel tijd in één kamer te leven, maar zolang we niet iedere dag tenminste een keer in iedere kamer zijn, al was het om deze te luchten, zijn we geen heel mens.

Wil je met Yoga beginnen? Sport en beweeg mee met een les.
Ervaar je vier kamers.

Yin Yoga is een rustige les waarbij je langere tijd in een houding blijft. Door het lang aanhouden van een houding spreek je in je lichaam het bindweefsel aan. Alles in het lichaam heeft een laagje bindweefsel die ondersteunt, verbindt, beschermt de organen en geeft je lichaam structuur. Yin Yoga is de stijl om te herstellen van Long Covid. Je bouwt je fysieke kracht bewust weer op!

Ashtanga Yoga kan in het begin pittig zijn ook als je al sportief bezig bent. Het zijn vaststaande houdingen die dynamisch in elkaar overgaan. Als je wilt kun je de houdingen ook in simpelere, eenvoudigere opties uitvoeren. Als je een goede sporter bent is Ashtanga echt iets voor jou. Sporten op een matje zal je doen verbazen. Je krijgt een nieuwe bucketlist erbij. Promised!!
Bekijk hier onze lessen.

Kom als stel of met je sportmaatje een Ashtanga Yoga duet les doen.


Train samen met een Personal trainer. De bodytypes en mindset moeten vrijwel gelijk zijn of elkaar complementeren in de training. Is dit niet het geval, houden we extra rekening met elkaar contact .

Oorspronkelijk werd yoga één op één gegeven, van leraar op student. Wij zetten deze traditie voort in een privéles of Yoga Personal training.


De les is afgestemd op jouw  niveau. De juiste opties voor jou worden uitgelegd. Je leert veel meer van je persoonlijke houding en je staat binnen een korte tijd sterker op je yoga mat. Boek hier je les

MindBodyFlow™ is een blend van Martial Arts, Yoga, Pilates en Cognitieve Therapie. Flexibiliteit en kracht bouw je op. Je krijgt een gevoel wat de Oosterse Vechtkunst, Yoga en Pilates inhoud. Gecontroleerde ademhaling en met zorg samengestelde houdingen op achtergrond muziek, creëren een complete work-out. 

 

Je maak je lichaam warm met coördinatie bewegingen. 

Yoga en Pilates poses versterken de belangrijkste spiergroepen. Door de vele stretches, worden de spieren al snel soepeler en flexibel.


Bekijk hier onze lessen.

Een laagdrempelige vorm van yoga met gebruik van verschillende yoga attributen waar je een aantal weken opeenvolgend mee werkt.

Een enkele keer kun je staan en een stoelrand gebruiken om je balans vast te houden. We hebben blokken, yoga straps-banden, wielen en sticks waar we milde tot stevige houdingen mee aannemen. Yoga met props is

een rustige yoga vorm en daardoor ongeacht leeftijd, lenigheid, conditie voor iedereen haalbaar. afhankelijk van de groepsdynamiek kan er van tijd tot tijd meer uitdaging als optie worden aangeboden.

Doorgaans zijn mannen minder flexibel dan vrouwen. Heupen en onderrug zijn zones die vaak extra aandacht nodig hebben. En omdat veel mannen denken dat ze niet lenig genoeg zijn om aan yoga te doen, lopen veel ze in een wijde boog om de yogaschool heen.


Bro yoga is een les die naast fietsen, hardlopen, kracht training ervoor zorgt het lichaam in balans te krijgen. Korte spieren maken we langer.
Wees gerust en doe mee, we zingen geen mantra’s en praten met een zweverige stem. mail ons bij interesse voor deze les. 

 

We openen vaak de Yin les met

een korte reeks ademhalings- en bewustzijnsoefeningen: bewust van het moment, waar je bent en de ruimte in je eigen lichaam. De uitnodiging om je ogen te sluiten, bewuster te voelen wat er onder je huid afspeelt is de volgende fase. De stem van de docent begeleid je als een reis door je eigen lichaam. Wanneer er een lichaamsdeel genoemd wordt, ben je alert en raak je bewust hoe je de aandacht vast kunt houden op het specifieke lichaamsdeel. Ben je een fanatieke sporter is onthaasten een goede aanvulling op je sport schema en heb je baat met Yin yoga.

Kinderen krijgen het steeds drukker. Yoga voor kinderen is een goede en fijne manier om al op jonge leeftijd te leren te vertragen. Het maakt jonge kinderen bewust van hun lichaam, ademhaling en gevoelswereld. Ze leren op een positieve en speelse manier hoe ze lichaam en geest gezond kunnen houden en in balans kunnen komen en blijven.


Dit alles helpt ze weer om meer zelfvertrouwen te krijgen en sterker in het leven te staan. Yoga is een geweldige ontdekkingsreis naar IK, JIJ, WIJ en alles en de wereld!     

Streetdance was in het verleden voornamelijk improviseren op muziek. Tegenwoordig staat bij de streetdance het leren van choreo's samen met je crew centraal.
Tijdens de les leer je de basis danspassen van de streetdance. Met deze danspassen ga je aan het werk om een streetdance choreo te leren. Wanneer je de basis danspassen kent, mag je in jouw vrije stuk improviseren op de muziek. Samen met de docent leer je dynamische danspassen Verder mag je je ook je eigen muziek meenemen, om samen met je docent een dans te maken.

DanceCrew Training

Bij Dancecrew training wordt gericht gewerkt aan de ontwikkeling van verschillende danstechniek uit de HipHop, Popping en Breakdance Scene.

 
Je leert te performen als een danser met attitude en een glimlach. ok als je zenuwachtig bent.
Het gaat natuurlijk erom de tegenstanders in de  dans schaduw te zetten met je verbluffende moves. 
Aan het einde van elk seizoen is er een optreden waar vrienden en familie naar toe mogen komen om je nieuwste dancemoves te zien. De les is vanaf 11 jaar.

 Zumba komt uit het Colombiaans-Spaans, waar het staat voor ‘snel bewegen en lol hebben. Een speelse les waarbij je danst op het ritme van de muziek, zonder strenge dans regeltjes te volgen of dat je je aan één perfecte vorm moet houden. 


Het Zen gedeelte
Psychische spanning, druk van de dagelijkse werkzaamheden schudden we af tijdens de

laatste 15 minuten. We vertragen en brengen de focus naar de ademhaling. Je krijgt meer rust in je hoofd. Deze les is op event basis / bedrijf groepsreservering.

Image by Conscious Design

"Als je iets echt wilt,
vind je een manier.
Als je iets niet echt wilt, vind je een excuus"

Jim Rohn

CONTACT US

Bericht verzenden gelukt!
bottom of page