Wij zijn gepassioneerd om jou verder te helpen te ontwikkelen op fysiek, geestelijk en emotioneel gebied.

Wij doen dat met Ashtanga Yoga, Yin Yoga en MindBodyFlow (elementen van Yoga, Pilates, Tái-Chi en meditatie).

 

De Studio’s zijn gesloten van 21 december 2019 tot en met 5 januari 2020 en ook op alle reguliere nationale feestdagen.

De zomerperiode is in overleg met de deelnemers in Studio Willemstad en Oud-Beijerland.             

                                                                 ​

Studio adressen: 2e Pijnackerstraat 13  3035 GH Rotterdam - Noord # Fruitlaan 6-8 3072 WK Rotterdam - Zuid # 

Zinkweg 222 3262 BH Oud Beijerland # Grimhoek 15 4797AJ Willemstad #

©2019 by Move Along Studio

1. Moet je je van tevoren aanmelden voor een les?                                                                                                         Onze studio ruimtes zijn toegankelijk tot 15 personen per les in Rotterdam.

Om een plek te garanderen dien je deze dus te reserveren of via maandelijkse abonnement vast te zetten.  

2. Kan ik deelnemen als ik nog nooit een Yogales gevolgd heb?                                                                   

Ja, je bent welkom vanaf 12 jaar en ouder. Alle Yogahoudingen worden uitgelegd met aanpassingen voor beginners.

Hou er wel rekening mee dat de Ashtanga Yoga lessen fysiek intensief zijn en dat men over een basis uithoudingsvermogen

moet beschikken.

3. Moet je lenig zijn om Yoga te beoefenen?                                                                                                              

Nee, gelukkig niet zeg. Iemand die z’n voet in z’n nek kan leggen is geen betere Yogi dan iemand die nauwelijks met

gestrekte benen de handen tot onder de knieën kan brengen. Het uiterlijk van een Yoga houding is niet belangrijk, maar wel het onzichtbare. Hetgeen je van binnen voelt, de concentratie en de ademhaling. Het regelmatig beoefenen van Yoga zal het lichaam natuurlijk flexibeler, leniger en sterker maken tot het maximale haalbare voor jouw lichaam. Ieder mens is uniek. De gouden regel bij Yoga is dan ook om altijd naar je lichaam te luisteren en te doen wat voor jou goed voelt.

4. Wat heb je nodig voor een Yogales?                                                                                                                

Draag schone, comfortabele kleding. Doe je (grote) sieraden en horloge af. We werken op blote voeten.

Neem een handdoek, sokken en een trainingsvest mee om je warm te houden tijdens de ontspanning aan het einde van de les.

5. Eten en drinken                                                                                                                                              

Probeer uiterlijk tot 2 uur voor de les niet te eten.  Lukt dit niet, probeer dan in ieder geval licht te eten. Dit om problemen met de spijsvertering te voorkomen. Zorg ervoor dat je gedurende de dag voldoende water hebt gedronken. Voor de les mag je natuurlijk altijd wat water drinken. Handig is ook de tijd mee te nemen om het uit te plassen.

6. Blessures                                                                                                                                                         

Heb je een blessure? Laat het ons weten. De docent kan er rekening mee houden en alternatieven voor bepaalde houdingen aanreiken.

7. Zwangerschap

Laat weten wanneer je zwanger bent. Stond je al wekelijks op de mat voor je zwangerschap, mag je van ons gewoon door

blijven gaan met de  Yoga lessen . MindBodyFlow is geschikt voor de laatste maanden van je zwangerschap. De docent

zal eventueel wat aangepaste houdingen met je doornemen. Overleg altijd ook met je arts en/of verloskundige of Yoga tijdens het verloop van je zwangerschap je lichaam ondersteunt en niet belemmerd.

 

8. Geuren

Het is heel normaal dat we transpireren tijden de les. Een schoon katoenen shirt of sport top en het vermijden van  

bijvoorbeeld veel knoflook bij het eten, helpt de persoonlijke geur zuiver te houden. Je ademhaling en die van andere

Yogi’s worden op deze manier niet  gehinderd.

9. Menstruatie cyclus

Respecteer de cyclus van je lichaam, doe het tijdens je menstruatie kalm aan als je voelbaar last ervaart.

 

10. Luister naar jezelf

Vergeet niet dat het gaat om jouw Yoga ontwikkeling. Fysiek, emotioneel en geestelijk krijg je overzicht en ga je sterker

worden. Maak onderscheid tussen ambitie en enthousiasme. Wees  geduldig en aandachtig want  Yoga is de beste

manier om jezelf opnieuw te ontdekken. Probeer je te focussen op wat je doet op de mat en niet op de wat je buurvrouw of buurman doet.