Wij zijn gepassioneerd om jou verder te helpen te ontwikkelen op fysiek, geestelijk en emotioneel gebied.

Wij doen dat met Ashtanga Yoga, Yin Yoga en MindBodyFlow (elementen van Yoga, Pilates, Tái-Chi en meditatie).

 

De Studio’s zijn gesloten van 21 december 2019 tot en met 5 januari 2020 en ook op alle reguliere nationale feestdagen.

De zomerperiode is in overleg met de deelnemers in Studio Willemstad en Oud-Beijerland.             

                                                                 ​

Studio adressen: 2e Pijnackerstraat 13  3035 GH Rotterdam - Noord # Fruitlaan 6-8 3072 WK Rotterdam - Zuid # 

Zinkweg 222 3262 BH Oud Beijerland # Grimhoek 15 4797AJ Willemstad #

©2019 by Move Along Studio

10 redenen om te beginnen

De lessen van Move Along Studio zijn geschikt voor iedereen vanaf 16 jaar en ouder. Je conditie, je flexibiliteit en kracht, zowel mentaal en fysiek, neemt toe. Of je nu regelmatig of eenmaal per week een les volgt er is altijd vooruitgang opmerkzaam. Ashtanga Yoga en MindBodyFlow verrijkt je leven! Je zult gauw ontdekken dat trainen bij Move Along Studio een positieve invloed heeft op je lichaam en geest. Hieronder sommen we 10 voordelen van onze lessen op, die de kwaliteit van je leven zullen verhogen:

1. Stress vermindering
Ashtanga Yoga en MindBodyFlow beperkt de fysieke invloed van stress op het lichaam. Wanneer je al begint met de eerste serie oefeningen, de Zonnegroet, begint je lichaam al met de aanmaak van endorfine (gelukshormoon).
Dankzij de ontspannende werking zal er zich een daling van het stresshormoon cortisol plaatsvinden in het lichaam. Bijkomende voordelen zijn een verlaging van de bloeddruk en het hartritme. Een verbeterde spijsvertering en een verhoogde immuniteit. Door de bewuste coaching van de ademhaling tijdens de lessen vergroot je de energie toevoer. Door de nodige concentratie en rust vanuit je gedachten, herken je sneller symptomen van angst, depressie, vermoeidheid, astma en slapeloosheid.

 

2. Pijnverlichting

Een voordeel van het beoefenen van  Ashtanga Yoga is dat het pijn kan verzachten. Studies hebben aangetoond dat het uitoefenen van Yoga asanas (houdingen) en meditatie, of een combinatie van beide, de pijn verlicht van zowel kankerpatiënten, MS-patiënten, personen met immuniteitsziektes en een hoge bloeddruk, als van mensen met rug- en nekklachten en andere kwalen. Yoga beoefenaars geven aan dat Yoga zelfs helpt bij het verwerken van emotionele pijn.

3. Verbeterde ademhaling

Ashtanga Yoga leert mensen trager en dieper adem te halen. Dit leidt tot een betere longfunctie en het lichaam wordt erdoor aangespoord om te ontspannen. Zodoende verhoogt de hoeveelheid zuurstof die door het lichaam wordt opgenomen.

 

4. Lenigheid

Naast het verlichten van pijn, verbetert Yoga ook de lenigheid en beweeglijkheid van het lichaam. Tijdens de eerste les Yoga kunnen vele hun tenen nog niet aanraken met gestrekte armen. Beetje bij beetje begint men echter de juiste spieren te gebruiken. Na een tijdje zullen de ligamenten (bindweefselbanden), pezen en spieren verlengen, waardoor het lichaam meer verschillende poses kan aannemen. Daarbovenop resulteert het beoefenen van Yoga tot een betere lichaamshouding dat op zijn beurt leidt tot het verzachten van nek- en spierklachten.

Door de Yoga houdingen worden alle spieren van het lichaam gebruikt, waardoor lichamelijke kracht van top tot teen toe neemt. De stramme spieren worden bewuster ingezet met meer flexibiliteit als resultaat.

 

5. Versterkt kracht

Bij Yoga asanas (houdingen) wordt elke spier in het lichaam gebruikt, waardoor lichamelijke kracht toeneemt van top tot teen. Daarnaast versoepelt Yoga de stramme spieren in het lichaam.

 

6. Gewichtsverlies

Yoga helpt het lichaamsgewicht op peil te houden. Dankzij calorieverbranding en stressvermindering, spoort Yoga ook aan tot gezonder eten. Het leidt tot een gevoel van lichamelijk welzijn en zelfvertrouwen.

 

7. Verbeterde bloedcirculatie

Ashtanga Yoga verbetert de werking van de bloedsomloop. Als gevolg van de verschillende houdingen kan zuurstofrijk bloed de cellen van het lichaam beter bereiken.

8. Cardiovasculaire training

Zelfs lichte MindBodyFlow oefeningen hebben cardiovasculaire voordelen. Ze verlagen het hartritme, verhogen het uithoudingsvermogen en verbeteren de zuurstofopname.

 

9. Focus op het nu

Ashtanga Yoga en MindBodyFlow helpt ons te concentreren op vandaag en zorgt voor een goede balans tussen lichaam en geest. Daarbovenop leidt het tot betere concentratie, coördinatie, reactiesnelheid en een optimaal geheugen.

 

10. Innerlijke rust

Dankzij de meditatieve aspecten van onze lessen sta je op een meer bevredigende spirituele manier in het leven. Emotionele en geestelijke aspecten worden helderder gezien. Negatieve ervaringen in het leven kunnen worden geordend door emotionele en een geestelijke groei.